Все про українців на Батьківщині й за кордоном
ВАЖЛИВО

Житлова субсидія для переселенців: хто має на неї право та як її отримати?

25 Лютого 2023, 19:33

Через війну багато українців змушені були залишати свої домівки й виїжджати в більш безпечні регіони. На новому місці вони орендують житло, за яке сплачують комунальні послуги. Однак життя в евакуації не є перепоною для отримання житлової субсидії, якщо людина має на неї право. Про це РеІнформ повідомляє з посиланням на Вільне Радіо.

Оформити її можна за фактичним місцем проживання. При цьому укладання договору найму або оренди житла не вимагається. А сам склад домогосподарства, тобто відомості про його мешканців, заявник зазначає у декларації. Згода власника орендованого житла для призначення субсидії також не потрібна.

Куди звернутися за призначенням субсидії?

Зробити це можна, звернувшись із заявою до:

· сервісного центру Пенсійного фонду України (ПФУ);

· центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу);

· уповноваженого посадовця виконкому сільської, селищної чи міської ради громади, де зараз мешкає переселенець.

Важливо. Представники виконкому та ЦНАПу впродовж 3 днів мають передати заяву до Пенсійного фонду, який напряму займається призначенням субсидії.

До ПФУ можна звернутися у зручний для вас спосіб:

· прийти на прийом особисто;

· через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду;

· через мобільний додаток установи (Android та iOS);

· через застосунок Дія.

Які документи потрібні:

· заява про призначення житлової субсидії (бланк);

· декларація про доходи та витрати людини, яка звертається щодо оформлення (бланк);

· дані про фактичних мешканців домогосподарства;

· паспорт і номер картки платника податків;

· довідка про статус переселенця.

Важливо. Також ВПО мають надати довідку про свої додаткові доходи, якщо вони є.

Крім основного пакету документів, можуть знадобитися додаткові папери. Це:

· довідка про непроживання зареєстрованих осіб. Вона потрібна для підтвердження факту, що в орендованій оселі фактично не живуть люди, які в ній зареєстровані. Таку довідку можна отримати у виконкомі сільської, селищної або міської ради (для приватного сектору), а також у голови ОСББ або в ЖЕК (для мешканців багатоквартирних будинків);

· довідка про статус безробітного, якщо переселенець перебуває на обліку в центрі зайнятості. Її можна отримати у будь-якому центрі зайнятості незалежно від місця реєстрації. Для цього необхідно мати при собі паспорт і написати заяву про видачу довідки про нарахування допомоги по безробіттю.

Раніше ми розповідали, як розрахувати та сплатити судовий збір онлайн.