Житлова субсидія для переселенців: хто має на неї право та як її отримати?
25 Лютого 2023, 19:33
Через війну багато українців змушені були залишати свої домівки й виїжджати в більш безпечні регіони. На новому місці вони орендують житло, за яке сплачують комунальні послуги. Однак життя в евакуації не є перепоною для отримання житлової субсидії, якщо людина має на неї право. Про це РеІнформ повідомляє з посиланням на Вільне Радіо.
Оформити її можна за фактичним місцем проживання. При цьому укладання договору найму або оренди житла не вимагається. А сам склад домогосподарства, тобто відомості про його мешканців, заявник зазначає у декларації. Згода власника орендованого житла для призначення субсидії також не потрібна.
Куди звернутися за призначенням субсидії?
Зробити це можна, звернувшись із заявою до:
· сервісного центру Пенсійного фонду України (ПФУ);
· центру надання адміністративних послуг (ЦНАПу);
· уповноваженого посадовця виконкому сільської, селищної чи міської ради громади, де зараз мешкає переселенець.
Важливо. Представники виконкому та ЦНАПу впродовж 3 днів мають передати заяву до Пенсійного фонду, який напряму займається призначенням субсидії.
До ПФУ можна звернутися у зручний для вас спосіб:
· прийти на прийом особисто;
· через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду;
· через мобільний додаток установи (Android та iOS);
· через застосунок Дія.
Які документи потрібні:
· заява про призначення житлової субсидії (бланк);
· декларація про доходи та витрати людини, яка звертається щодо оформлення (бланк);
· дані про фактичних мешканців домогосподарства;
· паспорт і номер картки платника податків;
· довідка про статус переселенця.
Важливо. Також ВПО мають надати довідку про свої додаткові доходи, якщо вони є.
Крім основного пакету документів, можуть знадобитися додаткові папери. Це:
· довідка про непроживання зареєстрованих осіб. Вона потрібна для підтвердження факту, що в орендованій оселі фактично не живуть люди, які в ній зареєстровані. Таку довідку можна отримати у виконкомі сільської, селищної або міської ради (для приватного сектору), а також у голови ОСББ або в ЖЕК (для мешканців багатоквартирних будинків);
· довідка про статус безробітного, якщо переселенець перебуває на обліку в центрі зайнятості. Її можна отримати у будь-якому центрі зайнятості незалежно від місця реєстрації. Для цього необхідно мати при собі паспорт і написати заяву про видачу довідки про нарахування допомоги по безробіттю.
Раніше ми розповідали, як розрахувати та сплатити судовий збір онлайн.