Звідки українці беруть інформацію в умовах війни? Опитування
8 Червня 2022, 16:07
Серед українців найпопулярнішим джерелом інформації за останні два місяці є соцмережі, які випередили телебачення.
Про це повідомляє РеІнформ із посиланням на результати опитування громадянської мережі «ОПОРА», проведеного Київським міжнародним інститутом соціології.
Відтак, 76,6% респондентів інформацію черпають у соцмережах, із телебачення – 66,7%.
61,2% українців читають новини з інтернету без використання соцмереж.
Найменше респонденти слухають радіо – близько 28,4% громадян України, а друковані ЗМІ читають лише 15,7% опитаних.

Соціологи також виявили розходження у виборі джерел інформації за віком. Відтак – 92% респондентів від 18 до 39 років читають новини у соцмережах, так само як і понад 64% споживачів від 40 до 69 років. Люди старші за 60 років надають перевагу телебаченню як джерелу інформації – 78% та радіо – 36%.
Інтернет без соцмереж для ознайомлення з новинами використовують понад 60% користувачів від 30 до 59 років, а друковані ЗМІ – понад 20% користувачів від 60 років.
Водночас найбільше українці довіряють інформації з телевізора – таких виявилося 60,5%, соцмережам вірять – 54% опитаних, а інтернет-джерелам без врахування соціальних мереж – 49%.
Згідно з опитуванням, найменше довіри респонденти мають до радіо – 34% та друкованих ЗМІ – лише 23%, а 5% відповіли, що не довіряють жодному з джерел інформації.
Якими соціальними мережами послуговуються українці для отримання інформації?
- Telegram – 65,7%
- YouTube – 61,2%
- Facebook – 57,8
- Viber – 48%
- Instagram – 29,1%
- TikTok – 19,5%
- Twitter – 8,9%
- WhatsApp, Signal тощо – 2%
Чоловіки здебільшого звертаються за новинами до YouTube (67,2%), Telegram (63%) та Facebook (54,8%), найрідше – до TikTok (19,5%) і Twitter (11,8%).
Щодо жінок, то для них авторитетними є Telegram (68%), Facebook (62,1%) та YouTube (56%), найменше вони сприймають як до джерела новин до TikTok (19,5%) та Twitter (6,5%).
Дослідження проведене методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів.Всього опитано 2009 респондентів у віці 18 років і старше, які мешкають у всіх регіонах України (крім АР Крим).
Нагадаємо, Українці готові опанувати нову професію, щоб знайти роботу – опитування.
Фото:pixabay