Освітні пільги для дітей військових: що потрібно знати
11 Липня 2025, 11:03
Фото ілюстративне: Depositphotos
Держава продовжує надавати цільову підтримку на здобуття фахової передвищої та вищої освіти у державних і комунальних закладах для дітей військових. Про це повідомляє ІА «Ре-Інформ» з посиланням на Мін’юст.
Зокрема, йдеться про учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, військовополонених, після їх звільнення та їхнім дітям, дітям військовополонених, які загинули (померли) у тому числі дітям, які навчаються за денною формою навчання у закладах вищої освіти, – до завершення навчання, але не довше ніж до 23 років.
Державна цільова підтримка для здобуття вищої освіти надається у вигляді:
- повної або часткової оплати навчання за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів;
- пільгових довгострокових кредитів для здобуття освіти;
- соціальної стипендії;
- безоплатного забезпечення підручниками;
- безоплатного доступу до мережі Інтернет, систем баз даних у державних та комунальних навчальних закладах;
- безоплатного проживання в гуртожитку;
- інших заходів.
Умови вступу дітей військових
Діти ветеранів війни (учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, військовополонених) та діти військовослужбовців складають вступні іспити на загальних підставах. Однак право на переведення на вакантні бюджетні місця (за наявності таких) після зарахування абітурієнтів з вищим рейтингом мають лише діти ветеранів війни. Діти військовослужбовців без відповідного статусу такого права не мають.
Як подати документи
Для здобуття вищої освіти вступники подають заяви:
- в електронній формі через особистий електронний кабінет вступника;
- тільки у паперовій формі (у зв’язку з неможливістю зареєструвати особистий електронний кабінет вступника):
- у разі подання документів іноземцями та особами без громадянства (крім осіб з посвідкою на постійне проживання в Україні) та особами, які звернулися із заявою про визнання їх біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту;
- у разі подання іноземного документа про освіту;
- у разі подання документа про раніше здобуту освіту, виданого до запровадження фотополімерних технологій їх виготовлення;
- у разі подання заяви на вступ до встановлених Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти у 2025 році строків подання електронних заяв / роботи електронних кабінетів вступників;
- у разі перебування особи на тимчасово окупованій території України;
- у разі неможливості зареєструвати особистий електронний кабінет вступника або подати заяву в електронному вигляді з інших причин, що підтверджено довідкою приймальної комісії закладу вищої освіти.
Документи для вступу до закладу вищої освіти подаються переважно в електронному форматі через електронний кабінет вступника. У паперовій формі їх подають лише в окремих, передбачених випадках. До кожної заяви – як електронної, так і паперової – обов’язково додається мотиваційний лист.
Для подання заяв в електронній формі вступник реєструє особистий електронний кабінет в Єдиній державній електронній базі з питань освіти.
Під час реєстрації особа зазначає такі дані:
- адресу особистої електронної пошти, до якої особа має доступ. Зазначена адреса буде логіном для входу до особистого електронного кабінету вступника;
- серію та номер документа про раніше здобуту освіту;
- номер, PIN-код та рік отримання сертифіката національного мультипредметного тесту / екзаменаційного листка, що був отриманий під час реєстрації на Єдиному вступному іспиті / Єдиному фаховому вступному випробуванні / Єдиному вступному випробуванні;
- тип, серію та номер документа, що посвідчує особу, або реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі відсутності сертифіката НМТ / екзаменаційного листка ЄВІ / ЄФВВ / ЄВВ);
- реквізити документів, що засвідчують підстави для спеціальних умов участі у вступній кампанії, інформація про які доступна в державних реєстрах (посвідчення УБД, рішення суду про позбавлення дитини батьківських прав тощо).
В особистому електронному кабінеті вступник вносить номери телефонів (мобільний та / або домашній) із зазначенням телефонних кодів у міжнародному форматі для можливості оперативного зв’язку закладу вищої освіти з вступником, а також завантажує кольорову фотокартку розміром до 1 Мб у форматі jpg зі співвідношенням сторін 3 × 4.
Заклади вищої освіти у своїх Правилах прийому встановлюють перелік додаткових документів, необхідних для вступу, якщо це викликано особливостями вступу на певну конкурсну пропозицію.
Перелік потрібних документів
Для внесення пільги дітям військовим потрібно особисто або електронною поштою звернутися до закладу освіти з підтверджувальними документами:
- копією свідоцтва про народження дитини;
- копією посвідчення учасника бойових дій / посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни / довідки про перебування військового у місцях несвободи внаслідок збройної агресії проти України (батька або матері).
Наразі немає технічної можливості подати такі документи через особистий електронний кабінет вступника. Тому для отримання пільги необхідно звернутися особисто або направити їх копії електронною поштою, якщо у закладу освіти є технічна можливість прийняти їх таким чином.
Щоб отримати пільгу на освіту, достатньо надати копію посвідчення учасника бойових дій, посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни або довідки про перебування військовослужбовця в місцях несвободи через збройну агресію проти України (одного з батьків), а також свідоцтво про народження дитини. Звертатися до ТЦК та СП для підтвердження статусу дитини учасника бойових дій чи військовослужбовця не потрібно.
Надання державної цільової підтримки відбувається за рішенням керівника закладу освіти.
Раніше ми повідомляли про те, що МВС запустило інформаційну платформу з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.